YUKI-LOG

うつ病、社交不安障害の克服に向けて、筆者が取り組んでいることを主に書いていきます。

Green Day: "Boulevard Of Broken Dreams"

www.youtube.com

 

I walk a lonely road
誰も居ない道を歩く

The only one that I have ever known
俺が知っている唯一の道

Don't know where it goes
何処に続いているかも分からない

But it's home to me and I walk alone
でも この道は俺が良く知る道だ 孤独に歩く

I walk this empty street
この空っぽな通りを

On the Boulevard of Broken Dreams
叶わぬ夢の大通りを

Where the city sleeps
街が眠っている

And I'm the only one and I walk alone
その場所で俺は唯一の存在 孤独に歩く

I walk alone
孤独に歩く

I walk alone
孤独に

I walk alone
孤独に歩く

I walk a...
孤独に・・・

My shadow's the only one that walks beside me
俺と一緒に歩くのは自分の影のみ

My shallow heart's the only thing that's beating
俺の死にそうな心臓だけが弱々しい生命の鼓動を感じさせる

Sometimes I wish someone out there will find me
たまに 誰か俺を見付けてくれないかなと・・何かに願う時がある

'Til then I walk alone
それ迄 俺は一人で歩き続けるのだろう

Ah-ah, ah-ah, ah-ah, aaah-ah,
Ah-ah, ah-ah, ah-ah


I'm walking down the line
俺は境界線の上を歩く

That divides me somewhere in my mind
それは俺の心を幾つにも区切っている

On the border line
境界線の上を

Of the edge and where I walk alone
線の縁を 何処かに向かい一人で歩く

Read between the lines
その狭間に書かれた言葉を読め

What's fucked up and everything's alright
滅茶苦茶だが まぁ問題無いだろうよ

Check my vital signs
自分の生命の鼓動を確認しろ

To know I'm still alive and I walk alone
俺がまだ生きているという事を理解するんだ そして一人歩き続けろ

I walk alone
俺は一人で歩き続ける

I walk alone
一人で

I walk alone
一人で歩き続ける

I walk a...
歩き続ける・・・

My shadow's the only one that walks beside me
俺の影だけが寄り添う様に付いて来る

My shallow heart's the only thing that's beating
俺の心臓だけが浅く 弱々しい音を奏でる

Sometimes I wish someone out there will find me
時々 願うんだ 誰かが俺を見付けて この場所から連れ出してくれたら・・ 

'Til then I walk alone
それ迄は孤独に歩き続ける

Ah-ah, ah-ah, ah-ah, aaah-ah
Ah-ah, ah-ah

I walk alone
孤独に歩き続ける

I walk a...
歩き続ける・・・

I walk this empty street
この何も無い通りを

On the Boulevard of Broken Dreams
壊れた夢の大通りを

Where the city sleeps
街は眠り続ける

And I'm the only one and I walk a...
眠る街で歩いているのは俺だけ・・・

My shadow's the only one that walks beside me
俺の影だけが俺と共に歩いている

My shallow heart's the only thing that's beating
心臓が弱々しい鼓動を感じさせる まるでそれが唯一の生命の音の様に・・静かに

Sometimes I wish someone out there will find me
時々願うんだ 誰か俺を見付けてくれよって こんな場所から抜け出したいから・・さ

'Til then I walk alone...
その願いが叶う迄は歩き続けるよ 一人で・・